niedziela, 3 września 2017

Letnie spacery z kapeluszami

Dawno nie było nic ceramicznego :)


Dziś post z dużą ilością zdjęć - nie tylko moich glinianych postaci.

I po troszeczku: 
        ... O lepieniu z gliny...
          ... O konkurencji w biznesie...
... O kapeluszach i spacerach...
   ... O morzu, o naszym Bałtyku :)
                  ... O tym, że kończy się lato...

Zapraszam :)


Dwa aniołki i konkurencja w biznesie

Jeden z nich (ten z niebieskim kapeluszem) powstał w maju / czerwcu, drugi ostatnio. Ten pierwszy - z niebieskim kapeluszem - podoba mi się bardziej. Ten drugi, z żółtym kapeluszem mniej... :)


Tak jak już pisałam wcześniej - od marca do czerwca chodziłam na warsztaty ceramiczne organizowane w pobliskim domu kultury. Co tydzień spędzałam dwie godziny na lepieniu lub szkliwieniu swoich prac. Niestety na okres wakacyjny spotkania zostały zawieszone...


Przed wakacjami zrobiłam około 6 prac i pani prowadząca zajęcia obiecała mi, że będą wypalone przed lipcem. Niestety... tak się nie stało. Później jeszcze kilka razy moje prace miały iść do wypału... ale nie poszły.


W lipcu i sierpniu bardzo mi się tęskniło do ceramiki więc zakupiłam paczkę 10 kg gliny, niezbędne narzędzia i kilka szkliw. Zabrałam się do pracy :)
 
...W sierpniu moja cierpliwość zaczęła się kończyć. Gdy po 15 sierpnia okazało się, że moje warsztatowe prace z maja i czerwca nadal czekają na piec, naprawdę się wkurzyłam.
Pojechałam, zabrałam je w stanie surowym i po prostu zawiozłam do konkurencji, gdzie wraz z moimi innymi domowymi wytworami wypalono je w ciągu 4 dni.


Cóż... Pomimo całej sympatii dla pani prowadzącej tamte warsztaty, po prostu nie mogłam dłużej czekać. Zaznaczałam, że zależy mi na odebraniu prac przed wrześniem (bo we wrześniu mam planowany poród), ale jakoś... coś nie wyszło :)


Motyw kapelusza chyba mi się spodobał w ceramice... chyba jeszcze do niego wrócę.

Kapelusz...

Kojarzy mi się z latem. Mam taki jeden, który zawsze zabieram na wakacje. Był ze mną już dwa razy w Chorwacji, był w Egipcie, i w Polsce (choć tu się nie przydawał, pogoda była zbyt wariacka :)).

W tym roku takich długich wakacji nie mieliśmy - ze względu na mój odmienny stan.
Udało nam się wyrwać na króciutkie wypady nad polskie morze. Powiem szczerze, że na takie 2-3 dniowe wyjazdy Bałtyk jest idealny...

Prezentuję kilka fotek  - pobawiłam się troszkę i podkolorowałam je :)


Spacery nad Bałtykiem

Uwielbiam powietrze nad morzem...
Pachnie solą, lasem, troszkę wędzoną rybą - w szczególności na promenadach, i takim wilgotnym piachem... i czymś jeszcze...
Taki zapach jest tylko tam.


Na wydmach i na wybrzeżu często spotykam dziką różę.


Pogoda bywa kapryśna, ale i tak świetnie się spaceruje nad morzem - jeśli tylko nie leje. Nawet jak wieje wiatr i mówiąc kolokwialnie "łeb chce urwać" to i tak bywa przyjemnie :)


Najbardziej lubię wyszukiwać jakieś mało odwiedzane zakątki.


No i rybka nad morzem... Pyszności :) smażona, albo z grilla, albo z pieca... Dorsz lub halibut... mniam :)

Gdzie się podziało lato?

Znowu nie wiem jak i kiedy nagle mamy już wrzesień.
Niby - czysto matematycznie - każda pora roku trwa tyle samo. Ale zawsze gdy kończy się sierpień a zaczyna wrzesień to mam wrażenie, że coś pokręciło się w kalendarzu...


Czy tylko ja mam wrażenie, że czas pędzi wariacko, wręcz nieprzyzwoicie szybko od mniej więcej maja?...

Dosłownie przeraża mnie to, że lada moment nastanie równonoc jesienna i znów czekają nas krótkie dni, brak liści na drzewach, zimno i przewaga szarości za oknem... Ta mniej przyjemna połowa roku zawsze mi się okrutnie dłuży.

Ale póki co... póki co przez jeszcze jakiś czas mamy troszkę lata :) i zamierzam się nim cieszyć.
Mam nadzieję, że słonko jeszcze pojawi się na kilka dni :)

Pozdrawiam serdecznie :)

45 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie widziałam aniołów z kapeluszami - ale bardzo im pasją! ;)
    Nie wiem, który to miesiąc, ale życzę szczęśliwego rozwiązania! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Cieszę się, że pomysł z kapeluszami Ci się podoba ;)

      Usuń
  2. O, to trzymam kciuki za to najważniejsze wydarzenie września! Żeby wszystko poszło jak najlepiej!
    Anioły cudne, te kapelusze to rzeczywiście bardzo fajny, nietypowy a jakże sympatyczny akcent :).
    A morze nasze zimne polskie też uwielbiam, byle nie lało, to niech tam nawet wiatr czy mróz, jest fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Teoretycznie jeszcze zostało mi troszkę czasu, ale... nigdy nie wiadomo ;)
      Polskie morze odkrywam w tym roku na nowo, przyznam szczerze, że też określiłabym je słowem "fantastyczne" :)
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Cudne te anioły!! Kapelusze są świetnym dodatkiem !!!
    Nie lubię takich niesłownych ludzi :( Zrażam się do nich na zawsze i nie chcę już korzystać z ich usług ..
    Fajny pobyt nad morzem - śliczne zdjęcia!!
    Życzę Ci szczęśliwego rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Oj tak, ja się zraziłam bardzo, już wiem, że raczej tam nie wrócę...

      Usuń
  4. Justynko nie znam się na glinie , wypalaniu itp, ale aniołki mogę podziwiać bo sa świetne. Nad Bałtyk jadę 7 września i już się ciesze na te spacerki własnie.
    A Tobie życzę szczęśliwego rozwiązania i bądź pewna że od tego momentu jak pojawi się młody człowieczek czas jeszcze przyspieszy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ach, zazdroszczę tego Bałtyku, chętnie pojechałabym jeszcze raz!
      Może to i dobrze, że czas mi przyśpieszy przy dzieciątku? Może zima będzie znośniejsza przy takim maleństwie ;)
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Justynko Aniołki cudne i nie dziwię się że straciłaś cierpliwość, ja też bym nie wytrzymała tak długiego okresu wyczekiwania :-) Piękne zdjęcia znad morza i miło Cię widzieć szczęśliwą, życzę Wam zdrówka i dużo szczęścia i radości :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Również przesyłam życzenia wszystkiego dobrego!

      Usuń
  6. Bardzo fajne anioły z kapeluszami stworzyłaś, a zdjęcia znad morza też mi się bardzo podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne anioły z kapeluszami:) Cudowne zdjęcia.
    Zazdroszczę tych glinianych warsztatów. Moja glina leży i twardnieje. Nie wiem czy zdołam ją jeszcze ukulać.
    Justynko, trzymam kciuki za ten wrześniowy ważny moment:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) niby mam jeszcze trochę czasu do terminu, ale nigdy nic nie wiadomo ;)
      moja glina też leży i czeka, mam ochotę podziałać więcej, i mam nadzieję, że znajdę jeszcze na to czas :)

      Usuń
  8. Justynko, tegoroczny wrzesień będzie dla Ciebie najpiękniejszym miesiącem 2017 - życzę szczęśliwego rozwiązania i dużo pięknych, niepowtarzalnych i radosnych chwil. Anioły świetnie zrobiłaś, mnie podobają się obydwa a pomysł z kapeluszami jest super, dodaje romantyzmu i kobiecości. Pozdrawiam cieplutko i trzymam kciuki za najpiękniejszy, wrześniowy dzień:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) w głębi serca też tak czuję - że będzie pięknie...
      jeszcze mam może ok. 2 tyg, ale kto wie?? ;) W między czasie muszę korzystać i relaksować się przy malowaniu i ciapaniu farbami ;)
      Cieszę się, że aniołki Ci się podobają :)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Anioły są zachwycające, kapelusze dodają i nostalgii i ciepła:)
    Powodzenia z maluszkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Anioły podziwiać mogę bezustannie nawet te z kapeluszami. Życzę Ci by Tobie towarzyszył cały zastępo Aniołów na przywitanie tego jedynego , maleńkiego Aniołka. Ciekawe ja tez jade 7. 09 nad Bałtyk i już doczekać się nie mogę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za takie śliczne życzenia :)
      Miłego pobytu nad Bałtykiem! :)
      pozdrawiam

      Usuń
  11. Twoje anioły są anielsko piękne. Kapelusze bardzo do nich pasują i cieszę się, że zdążyłaś pokazać nam je tutaj. Z tego miejsca dziękuję konkurencji :)
    Polskie morze kocham o każdej porze roku. Justyna, robisz obłędne zdjęcia. Pomyśl o tym kiedyś... Uściski. Trzymaj się bo to już Twój wrzesień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twój entuzjastyczny komentarz :)
      konkurencja bardzo się sprawdza i u nich zostanę ;)
      Bardzo się cieszę, że moje fotki Ci się podobają :) :)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. piękne Anioły! kapelusze dodają elegancji...lub sprawiają wrażenie, że dopiero wróciły ze spaceru...no, fajnie zobaczyć Cię chociażby na zdjęciu, a fotki klimatyczne...pozdrawiam Justynko serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne Aniołki i piękna dusza artystki:):) Serdezcności ślę

    OdpowiedzUsuń
  14. kapelusze dodały im lekkości <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten motyw kapelusza sprawia, że Twoje anioły są naprawdę niezwykłe... a z tym wypalaniem - dobrze, że wzięłaś sprawy w swoje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Tak, zdecydowanie wyszło mi to na dobre, że zrobiłam wypalanie po swojemu ;)

      Usuń
  16. Cudowne anioły! Niesamowite jak pasują im te kapelusze!:D Od dawna kusi mnie ceramika, może też kiedyś spróbuję:) Piękne nadmorskie zdjęcia! Ja również uwielbiam zapach powietrza nad morzem, kojarzy mi się z dzieciństwem, bo stamtąd pochodzę:) Pozdrawiam Kochana i życzę szczęśliwego rozwiązania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twój entuzjastyczny komentarz ;) Cieszę się, że post Ci się podoba :)
      pozdrawiam

      Usuń
  17. Prześliczne te anioły, bardzo ciekawe. Justyno, życzę Ci szczęśliwego rozwiązania :) Oby wrzesień był dla Ciebie cudownym miesiącem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam tego typu twórczość. Chętnie spróbowałabym kiedyś swoich sił w tym zakresie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ceramikę gorąco polecam :) ale ostrzegam - uzależnia ;) ;)

      Usuń
  19. Ja w jakiś masochistyczny sposób zaczęłam lubić jesień ;-) a w Twoich zdjęciach rzeczywiście widać dobrą rękę, może więcej takich codziennościowych? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko jesień nie skąpi słońca, to też jestem w stanie ją lubić ;)
      Cieszę się, że fotografie Ci się podobają :) w przyszłości, jeśli będę miała czas, chciałabym umieszczać ich więcej ;)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  20. Anioły są cudowne! Wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  21. aniołki są prześliczne, a zdjęcia z nad morza po prostu zachwycają:)

    OdpowiedzUsuń
  22. O kurka ale cudne zdjęcia zrobiłaś nad morzem :) Pięknie wyglądałaś :) A figurki Twoje to arcydzieło, podziwiam za ogrom pracy. Mnie też ten z niebieskim się bardziej podoba :) Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Prześliczne anioły, a zdjęcia piękne :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczne anioły :) nie dziwię się, że nie wytrzymałaś i poszłaś do konkurencji...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...